Istraživač-pripravnik Instituta za veštačku inteligenciju Srbije i član istraživačke grupe “Human-Computer Interaction” Milena Oparnica učestvovala je na tribini pod nazivom „Veštačka inteligencija i psihološka podrška“. Tom prilikom su se okupili stručnjaci iz oblasti psihologije i tehnologije s ciljem da istraže mogućnosti i ograničenja primene AI rešenja u kriznim situacijama. Poseban fokus bio je na chat botovima kao sve prisutnijim alatima za pružanje podrške osobama suočenim sa različitim vrstama stresa i psiholoških poteškoća.
Tokom diskusije analizirane su mogućnosti veštačke inteligencije u prepoznavanju obrazaca u ponašanju korisnika i načini na koje AI sistemi mogu da doprinesu prevenciji i pravovremenom reagovanju u kritičnim situacijama. Razmatrani su etički izazovi, ograničenja trenutnih tehnologija i mogućnosti za njihovo unapređenje kroz interdisciplinarni pristup.
Posebna pažnja posvećena je analizi podataka i predviđanju ponašanja korisnika putem naprednih algoritama. Istaknuto je da AI alati mogu značajno da unaprede razumevanje individualnih potreba korisnika i omoguće pružanje prilagođene podrške koja odgovara specifičnim izazovima i emocionalnim stanjima.